Tuesday, May 29, 2012

kAMI BUKAN NINJA KAMI PEJUANG ISLAM!!

Sudah-sudahlah pandang sinis, pandang hairan pada yg berniqab. Yang berniqab jagalah kelakuan, jangan bergaya sakan dengan niqab. Yang belum tutup aurat, tutup aurat. Jangan pula insaf terus nak pakai niqab. Itu salah. Tutup aurat adalah tuntutan. Niqab hanya choice APABILA berlaku fitnah dari wajah anda. — KEEP ISTIQOMAH..chaiyok!!!

Monday, April 30, 2012

http://4.bp.blogspot.com/-ZFTqVqCcHFA/Tmyx9qNP2XI/AAAAAAAAKps/sKmJ-PZcssM/s200/7-ahlan%2Bmuslimah.png

DoA PePISAHAN

Pertemuan kita di suatu hari
Menitikkan ukhuwah yang sejati
Bersyukurku kehadap Illahi
Di atas jalinan yang suci

Namun kini perpisahan yang terjadi
Dugaan yang menimpa diri
Bersabarlah diatas suratan
Kutetap pergi jua

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Alloh bantulah hamba-Mu

Mencari hidayah dari pada-Mu
Dalam mendidikan kesabaranku
Ya Alloh tabahkan hati hamba-Mu
Diatas perpisahan ini

Teman betapa pilunya hatiku
Menghadapi perpisahan ini
Pahit manis perjuangan
Telah kita rasa bersama
Semoga Allah meredhoi
Persahabatan dan perpisahan ini
Teruskan perjuangan

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Allah bantulah hamba-Mu

Senyuman yang tersirat di bibirmu
Menjadi ingatan setiap waktu
Tanda kemesraan bersimpul padu
Kenangku di dalam doamu
Semoga… Tuhan berkatimu.,
ya ALLAH aku rindu sahabat2 ku.
:'(

Saturday, April 21, 2012

KATA -KATA HIKMAH

BISMILLAHIR RAHMANNIRR RAHIM..
 
Yang singkat itu Waktu
Yang Mnipu  itu Dunia
Yang Dekat itu Kematian
Yang Besar itu Hawa Nafsu
Yang Berat itu Amanah
Yang Sulit itu Ikhlas
Yang Mudah itu Berbuat Dosa
Yang Susah itu Sabar
Yang Sering lupa itu Bersyukur
Yang Membakar Amal itu Mengumpat(GHIBAH)
Yang Mendorong ke Neraka itu Lidah
Yang Berharaga itu Iman
Yang Menenteramkan Hati itu Teman Sejati
Yang Di Tunggu ALLAH T'ALLA itu TAUBAT..^_^
-IMAM GHZALI-

Monday, February 27, 2012

(¯`v´¯)
`·.¸.·``(´'`v´'`)♥
...♥♥...♥`•.¸.•´
(¯`v´¯)❤WANITA SOLEHAH,BIDADARI SYURGA❤
`·.¸.·``(´'`v´'`)♥•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•
... ...♥♥...♥`•.¸.•´
.¸.•´¸.•*♥ .:|:. ♥ .:|:. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ:. ♥ .:|:. ♥ .:|:.
♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫

Kejernihan Wajahmu, Sempurna bagai intan permata..
Di sanjung serta di hormati, bagai seorang raja..
Kesederhanaanmu, lebih dari segala kekayaan dunia..
Ketakwaan dirimu, itu yang membelenggu hatinya..
Diammu, bagai emas bertaburan dalam setiap senyumnya..
Berucap memilih tak akan terlaksana..
kepada mereka lelaki dewasa..

•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•

Wanita Solehah..
Penghias Dunia..
permata hati pemiliknya..
Para suami-suami yang soleh dan bertaqwa..

•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•

Ya Allah…
Dijalanmu Kami berjalan..
Wanita Soleha sebagai tujuan..
Memperbaiki diri sampai menemukan tambatan..
Rencanakan dari semua perencanaan yang akan Engkau berikan..
Dalam sujudku selalu memohon ampunan..
Untaian doaku mengucap syukur yang tak dapat ku ungkapkan..
Dalam solatku aku memohon keteladanan..

•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•.¸¸ﷲ¸¸.•

Wanita Solehah..
penghias Dunia..
Bidadari surga..
tercantik dari yang paling sempurna..

(¯`v´¯)♥ Aamiin ya Robbal 'alamiin ♥ (¯`v´¯)
`·.¸.·`(´'`v´'`)♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥(´'`v´'`)`·.¸.·`
...♥♥..♥`•.¸.•´(¯`v´¯)(¯`v´¯)`•.¸.•´♥..♥♥...
(¯`v´¯)(¯`v´¯)`•.¸.•``•.¸.•(¯`v´¯)
`·.¸.·``(´'`v´'`) ♥(¯`v´¯) ♥(¯`v´¯)
..♥♥...♥.`•.¸.•´♥. .`·.¸.·`.♥`.·.¸.·`♥"Sang Pencari Cinta Sejati-Nya"♥
(¯`v´¯)♥:(¯`v´¯)♥:(¯`v´¯)♥:(¯`v´¯)♥:(¯`v´¯)♥:(¯`v´¯)♥:(¯`v´¯)♥
`·.¸.·`¸.´`·.¸.·`¸.´`·.¸.·`¸.``·.¸.·`¸.``·.¸.·`¸.``·.¸.·¸.´``·.¸.
♥ Wanita yang suci,
Adalah wanita yang dijaga oleh Allah,
Tidak sedikit pun Allah membenarkan
Mana-mana lelaki ajnabi yang fasik menyentuh dirinya
Walaupun hatinya…Kerana Allah teramat mencintainya…

Tetapi andai kita bergelumang
Dengan cinta lelaki yang palsu imannya,

Di mana Allah untuk menjaga kita
Allah seakan melepaskan kita
Kepada seorang manusia
Yang lebih banyak mengecewakan kita

Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri,
Supaya meninggalkan cinta seorang lelaki yang munafik,
Itu bermakna Allah mahu mengambil kita kembali
Untuk dijaga-Nya, dilindungi…

Mengapa masih ragu-ragu?
♥ Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari
Hargailah di atas kesempatan yang Allah beri… ^♥^

p/s:ya allah peliharalah diriku agar xterjerumus dalam gelombang kemaksiatan...ameen2x ya rabbi

MUSLIMAH SEJATI..

Wanita yang suka mendahului MEMINTA MAAF walaupun dirinya tidak bersalah digambarkan mempunyai peribadi yang UNGGUL dan MUDAH DISAYANGI =)

....insyALLAH ....

ALLAH..ALLAH..ALLAH.ALLAH

:: hiasilah wajahmu dengan titisan wudu’, bibirmu dengan tilawatilqur’ an dan zikrullah, matamu dengan memandang segala keindahan af’alullah di muka bumi dan langit, telingamu diperdengarkan dengan tazkirah2 yang akan menambahkan ma’rifat kepadaNya, akalmu tafakkur dan tadabbur setiap bait2 Kalamullah dan hatimu dengan musyahadah kepada Wajhullah Taala... ^♥^

OH...MUSLIMAH

Disebalik hijabmu terselindung wajah yang penuh dengan Nur. Hati yang sentiasa mengingati mati. Yang mencintai Allah dan rasul dan yang taat kepada kedua ibu bapa mu. Kau pertahankan hijabmu meskpun dunia memandang dengan penuh kehinaan, tetapi ketahuilah… sesungguhnya Allah melihatmu penuh dengan kebanggaan kalimah Allah.. :)

MUSLIMAH SEJATI..

::Seorang muslimah yang patuh kepada perintah Allah dan RasulNya tidak akan menggadaikan maruah diri semata-mata mahu nampak moden dan mengikut perkembangan semasa.Malu seorang wanita itu datang daripada sifat malu kerana takutkan Allah.! :)

WANITA SOLEHAH

:: Nak jadi Muslimah Sejati itu Susah, Mukminah Tambah Susah, Mujahidah juga payah, Istiqomah lagi la Payah, Namun susah payah itu x kan ku endah, akan ku gagah, akan ku tabah, demi ALLAH, demi Solehah kerana akhir pasti indah...yakni, menang atau Jannah..! :)

Saturday, February 25, 2012

~Golongan Yang Tidak Dipandang Allah s.w.t~

Allah S.W.T. amat benci kepada tiga golongan manusia, iaitu :
•► Orang tua yang masih tidak meninggalkan perbuatan zina.
•► Pemimpin yang bercakap bohong.
•► Orang miskin yang sombong.

❤Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:
“Tiga Golongan manusia yang Allah tidak akan bercakap dengan mereka di hari kiamat, tidak menganggap mereka sebagai orang yang bersih, tidak melihat kepada mereka, dan mereka akan dimasukkan ke dalam neraka dengan azab yang sangat pedih. Mereka ialah orang tua yang berzina, raja atau pemimpin yang suka berbohong dan orang miskin yang sombong”.

Riwayat Muslim

- Segala perbuatan yang dilarang oleh agama hendaklah dijauhi dan seandainya seseorang itu terjerumus ke lembah dosa dan noda maka hendaklah dia segera bertaubat agar dosanya diampunkan oleh Allah.

- Siksaan di akhirat adalah amat pedih. Oleh itu selagi hayat dikandung badan, pergunakanlah masa sepenuhnya untuk membanyakkan amal ibadat agar kehidupan di dunia dan akhirat mendapat keredhaan daripada Allah S.W.T.

Allahu Rabbi.!!!!!!! RENUNG-RENEUNG KAN LAH DAN SELAMAT BERAMAL

MAAF.. Baki kredit anda TIDAK mencukupi untuk membuat sebarang panggilan..'

Kita sering saja mendengar suara ini apabila kehabisan kredit kan ? Cuba kita BAYANGKAN.. Suatu hari NANTI, kata2 ini pula yang BERSUARA....

'MAAF.. PAHALA anda TIDAK mencukupi untuk membolehkan anda masuk ke dalam SYURGA'

Allahu Rabbi...:'(

How to factorise this number x(power of 2)+x-6

Muslimah sejati bagaikan bunga
Harum di taman mekar di jambangan
Wangi ditangan, wangi ditangan..

Muslimah sejati seorang serikandi
Bagaikan Fatimah Az-Zahara'
Yang mejadi lambang cinta suaminya
Menjadi benteng lambang ketabahan
Meruntuh ego kemungkaran...

Muslimah sejati bagaikan mariam
Yang suci dari segala sentuhan
Yang bersih dari kesilapan
Lantasku hirup kesegaran iman
Yang di dambakan setiap insan..

Muslimah sejati..
Seorang teman..
Seorang isteri..
Seorang serikandi..
Setianya pada suami..
Dan jua pada Ilahi..
Saya bukan manusia yang BAIK, Tapi saya nak jadi BAIK.
Saya bukan manusia yang SEMPURNA, Tapi saya nak jadi SEMPURNA.
Saya bukan manusia yang BIJAK, Tapi saya nak jadi BIJAK.
Saya bukan manusia yang SABAR, Tapi saya nak jadi seorang yang SABAR.
Saya bukan manusia yang xpernah buat kesalahan, Tapi saya nak belajar daripada kesilapan...

Sesungguhnya Saya Bukan Manusia Yang Sempurna,
Masih banyak ilmu yang harus saya cari Andai ada saya tersalah silap, harap dimaafkan & ditegur.
~CARA MEMUJI PALING INDAH ADALAH DNGN MENDOAKAN..
~CARA MENCELA PALING MULIA ADALAH DNGN MEMBERI TELADAN
~KESALAHAN KECIL JNGN DIBESAR2 KAN DAN DIHEBOH2 KAN...
~JAGA AIB ORANG, INSYAALLAH..ALLAH JAGA AIB KITA...^___^

Islamic Hijri Calendar Widget - Rotating Orb with Calligraphic Ornament - Alhabib Islamic Web Service and Accessories

Friday, February 24, 2012

Tudung labuh bukannya untuk ustazah tapi untuk semua umat islam
kerana TUDUNG LABUH aku selamat drpd sengatan tebuan..
kerana TUDUNG LABUH aku selamat daripada gangguan sosial..
kerana TUDUNG LABUH insyaAllah aku selamat..
buat sahabat2 yg nk pkai tdg labuh pkai la krna Allah dgn bertdung labuh maruah kta jga terpelihara insyaAllah

TERIMA KASIH YA ALLAH

buangkan sifat berprgsangka tdung labuh hnya untuk "ustazah" tdak!! tdung labuh bkn hnya untk ustazah tp untk smua umat islam insyaAllah

JOM PKAI TUDUNG LABUH (^__~)
Ʒ Untukmu Wahai Mutiara Kehormatan Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ.•* Muslimah ku
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ.•* sehelai kain yang membalut diwajah ini,
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ.•* ia bukanlah pertanda bahwa berarti pemakainya adalah manusia istimewa,
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ.•* tetapi dari kain itulah wanita belajar agar istimewa,
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ.•* menghindari pujian, menepis sanjungan, menolak simpati murahan.

Keep istiqomah with our niqob ya akhwatii fillah....^_^

AMPUNKANLAH DOSA-DOSA KAMI... :'(

Allahurabbi, sesungguhnya kami ini memang insan pelupa yang sentiasa melupai-Mu ya Allah. Allahu Allah ..... Allahu Allah .... Alhamdulillah. Kami ini hanya pandai meminta dan jarang sekali melakukan suruhan-Mu. Allahu Allah ... Allahurabi :'(
Sahabatku yg disayang Allah, aminkan doa ini agar Allah mengubah air mata kita menjadi senyuman. "Ya Allah, lihatlah air mata kami ini, kepedihan dihati kami. Hanya Engkaulah sumber kebahagiaan kami, ku mohon ubahlah kesedihan kami menjadi kebahagiaan dan ubahlah air mata kami menjadi senyuman."
Siapakah wanita cantik itu ?
✔ Dia melukis kekuatan melalui masalah .
✔ Dia tersenyum saat tertekan .
✔ Dia tertawa saat hati sedang menangis .
✔ Dia tabah saat dihina .
✔ Dia mempersona kerana memaafkan .
✔ Dia mengasihi tanpa balasan .
✔ Dan Dia bertambah kuat dalam doa dan pengharapan Ilahi . ♥
♥ Jika engkau perlukan petunjuk cukuplah Al-Qur'an sbg pentunjukmu ♥
♥ Jika engkau perlukan Tauladan Cukuplah Rasulullah sbg Tauladanmu ♥
♥ Jika engkau perlukan nikmat dunia,cukuplah Islam sbg nikmat utkmu ♥
♥ Jika engkau perlukan asyik cukuplah ketaatan itu sebagai keasyikanmu ♥
♥ Jika engkau perlukan tenang cukuplah mengingati Allah ketenanganmu ♥
♥ jika engkau perlukan pengajaran,cukuplah maut itu pengajaran buatmu ♥
>♥ Jika SENDIRI jangan marasa SEPI.. ♥.. Ada ALLAH yang MENGAWASI..
>♥ Jika SEDIH jangan PENDAM dalam HATI..♥. Ada ALLAH tempat BERDOA..
>♥ Jika MARAH jangan FIKIR dalam HATI.. ♥ .Ada ALLAH tempat MENENANGKAN DIRI.....
>♥ Jika SUSAH jangan MERASA PILU.. ♥ ..Ada ALLAH tempat MENGADU....
>♥ Jika GAGAL jangan BERPUTUS ASA.. ♥ ..Ada ALLAH tempat MEMINTA.....
... >♥ Jika BAHAGIA jangan menjadi LUPA.. ♥ ..Ada ALLAH tempat BERSYUKUR....
♥♥ Ingatlah ALLAH sentiasa ADA disetiap WAKTU kita ♥♥

(。◕‿◕ )
Assalamualaikum..Bismillahirramanirrahim.. Andai ingin MENANGIS, menangislah dengan TANGISAN kepada dosa2 yang telah dilakukan.. Andai ingin MARAH, marahlah dengan KEMARAHAN kepada mereka yang mempersendakan agama tuhan.. Andai ingin SABAR, sabarlah dengan KESABARAN kepada segala takdir yang telah ditentukan.. Andai ingin DIAM, diamlah dengan DIAM kepada perkara yang boleh mensia2kan dan membisanakan.....^_^
Ya Allah,
Ya Tuhan Kami..
Hidupkan kami dengan iman..
Matikan kami dengan iman..
Kumpulkan kami dengan iman..
Dan masukkan kami ke JannahMU dengan iman..
Aamiin Aamiin Ya Rabb...
Aku minta pada Allah setangkai bunga segar, aku terima kaktus berduri…
Aku minta pada Allah binatang yang comel dan cantik, aku terima ulat bulu…
Aku sedih, protes, kecewa, betapa tidak adilnya ini…

Namun kemudian…

Kaktus itu berbunga sangat cantik, Ulat itu membesar dan berubah menjadi rama-rama yang sangat cantik.

Kadangkala Allah hilangkan sekejap matahari, kemudian Dia datangkan pula guruh dan petir, puas kita menangis mencari dimanakah matahari?? “: Ternyata Allah ingin hadiahkan kita pelangi

Itulah jalan Allah, indah pada waktunya Allah tidak memberi apa yang kita harapkan, tapi Dia memberi apa yang kita perlukan.

Jika kita meminta ikan paus, Allah kasi samudera dengan ombak yang besar…

Kalau kita minta kekayaan, Allah kasih kemiskinan yang tegar agar kita boleh kaya hasil usaha sendiri.

Kalau kita minta jadi orang berjaya, Allah terus kasi Masalah supaya kita berjaya menyelesaikannya

Kadangkala kita sedih, kecewa, terluka…, tetapi mana tahu Allah telah memberi sesuatu yang terbaik untuk kehidupan kita....^_^

MUSLIMAH SEJATI..

-Gadis yg berniqab, ganjil?

-Gadis yg menutup aurat sepenuhnya, ganjil?

-Gadis yg melabuhkan tudung menutupi dada mereka, ganjil?

-Gadis yg mengenakan pakaian longgar dan besar, ganjil?

-Gadis yg malu untuk keluar bersama bukan mahram, ganjil?

-Gadis yg pakai stoking kaki ke mana-mana walau mandi bersama kawan-kawan di laut, ganjil?

-Gadis yg pakai stoking tangan walau dah mengenakan t-shirt lengan panjang, ganjil?

-Gadis yg meninggalkan orang yang sedang gosip dan mengata orang lain walaupun yang sedang mengata itu kawan baiknya, ganjil?

-Gadis yg tidak mengenakan mekap berlebihan, ganjil?

-Gadis yg tidak memakai perfume kecuali sekadar sangat sedikit dan tidak terhidu orang lain, ganjil?

-Gadis yg tak 'couple' sebelum nikah, ganjil?

-Gadis yg tak materialistik dan memilih kehidupan untuk taat kepada agama, ganjil?

-Gadis yang ganjil???

Sabda Rasulullah s.a.w: “Islam bermula sebagai sesuatu yang dianggap asing dan ganjil. Dan ia akan kembali sebagaimana permulaannya, dianggap asing dan ganjil. Maka, beruntunglah orang-orang yang ganjil” (H.R. Muslim)

"Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. Teman yang paling akrab adalah AMAL. Pengawal peribadi yang paling waspada DIAM. Bahasa yang paling manis SENYUM. Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK."

Assalammualaikum dihari Jumaat yg penuh keberkatan,

Setiap ilmu ada amalannya.
Setiap perkara ada sebabnya.
Setiap persoalan ada jawapannya.
Setiap perlakuan ada ganjarannya.
Setiap kesulitan ada kemudahannya.
Setiap kehidupan ada ujian dan dugaannya.
Setiap takdir ada hikmah di sebalik ketetapanNYA...

Lalu, renungilah dengan mata hati..
Berfikirlah dengan akal kurniaan ILAHI moga sentiasa diberkati, InsyaAllah...^_^

JOM TUTUP AURAT...

Al-Quran tidak kata :
“Katakan kepada WANITA BERPURDAH..” atau
“Katakan kepada wanita BERTUDUNG LABUH..” atau
“Katakan kepada PARA USTAZAH..”

Sebaliknya PERINTAH MENUTUP AURAT dengan sempurna diturunkan dengan :
“Katakan kepada WANITA-WANITA YANG BERIMAN..” (An-Nur: 31)

Hukum Islam TIDAK ADA double standard.. hanya sebab kita bukan ustazah, tidak bermakna kita ada "excuse' nak pakai apa yang kita suka, dan yang hak “khemah bergerak” tu hanya untuk golongan ustazah saja.. semoga Allah beri kita pedoman untuk MEMAHAMI, dan MEMELIHARA kita dari AZAB api neraka disebabkan INGKAR perintah menutup aurat dengan SEMPURNA.. JOM HIJRAH! insya-ALLAH!.

JOM TUTUP AURAT...

Al-Quran tidak kata :
“Katakan kepada WANITA BERPURDAH..” atau
“Katakan kepada wanita BERTUDUNG LABUH..” atau
“Katakan kepada PARA USTAZAH..”

Sebaliknya PERINTAH MENUTUP AURAT dengan sempurna diturunkan dengan :
“Katakan kepada WANITA-WANITA YANG BERIMAN..” (An-Nur: 31)

Hukum Islam TIDAK ADA double standard.. hanya sebab kita bukan ustazah, tidak bermakna kita ada "excuse' nak pakai apa yang kita suka, dan yang hak “khemah bergerak” tu hanya untuk golongan ustazah saja.. semoga Allah beri kita pedoman untuk MEMAHAMI, dan MEMELIHARA kita dari AZAB api neraka disebabkan INGKAR perintah menutup aurat dengan SEMPURNA.. JOM HIJRAH! insya-ALLAH!...

MUTIARA KATA BUAT SAHABAT KU..

`•.¸.•´`•.¸.¸¸.•*¨¨*•.¸¸❤`•.¸.¸¸.•*❤
(¯`´¯) ✿✿✿✿✿✿
´*.¸.•´ POSITIF IMAN

❤ Jangan marah saat ada yg MENGHINA, doakan hinaan berbalik menjadi KEMULIAAN.
❤ Jangan marah saat ada yg MEMBENCI, doakan kebencian menjadi KASIH SAYANG.
❤ Jangan marah saat ada yg MENYAKITI, doakan sakit itu berubah menjadi KEBAHAGIAAN.
❤ Jangan marah saat ada MASALAH, doakan masalah kita menjadi ladang AMAL yang bermanfaat.

---->>>|Kadang saya akui ini bukan hak saya..
---->>>|cuma nasihat menasihati ini di suruh oleh agama..